Tim Davie przedstawia postępy w przekazaniu nowej strategii
200 milionów funtów dla inwestycji w kontent premium
Davie powiedział, że BBC Worldwide jest na dobrej drodze do osiągnięcia swojego celu zainwestowania ok. 200 milionów funtów w treści premium w trakcie kolejnego roku fiskalnego i dodał, że kilka ważnych inwestycji zostało już rozpoznanych.
Obejmują one ważną inwestycję w nowy dramat BBC Two o Brytyjczykach deportowanych pod koniec XVIII wieku do Australii, napisany przez Jimmy'ego McGoverna i produkowany przez RSJ Films. Podzielił się także planami BBC Worldwide, które o własnym kanale z kontentem obyczajowym, premium i rozrywkowym oraz ujawnił, że zdjęcia do "Intruders", własnego serialu BBC AMERICA produkcji BBC Worldwide Productions, rozpoczną się już w lutym. Jak zapowiedziano na początku tego miesiąca na Television Critics Association's Winter Press Tour w Los Angeles, obsada ośmioczęściowego thrillera scenarzysty i producenta wykonawczego Glena Morgana (The X-Files) będzie prowadzona przez Johna Simma (State Of Play, Doctor Who).
Davie zaprezentował także umowę pierwokupu z Lonesome Pine, raczkującym niezależnym producentem założonym w zeszłym roku przez Lesley Douglasa z Aschlin Ditta, wielokrotnie nagradzanego scenarzystę. Wspólne partnerstwo na rzecz rozwoju zapewni BBC Worldwide wsparcie w inwestycjach i globalnym rynku w zamian za wyłączne prawa do dystrybucji. Lonesome Pine będzie wykorzystywać doświadczenie Douglasa, jako jednego z najbardziej cenionego specjalistę w branży nadawczej - wcześniej kontroler Radio 2, dyrektor zarządzający partnerstwami i telewizją w Universal Music Group oraz jako dyrektor zarządzający Lime Pictures.
Nowe marki konsumenckie
BBC Worldwide poczyniła duże postępy na skoncentrowaniu strategii marki, która rysuje chęć do zaangażowania odbiorców do inteligentnej i charakterystycznej zawartości i ma na celu przekształcić relacje z najważniejszymi odbiorcami na całym świecie.
BBC Brit
Davie ogłosił, że trzecia nowa propozycja BBC Worldwide jest znana jako BBC Brit. BBC Brit zaoferuje rozrywkowe treści premium ze wsparciem światowej renomy BBC, w celu dostarczenia wysokiej jakości treści. Skierowany będzie do męskiej widowni, będzie mieszanką faktów z zabawą i będzie emitować najlepsze brytyjskie produkcje motoryzacyjne, biznesowe, dokumentalne, przygodowe, kulinarne, muzyczne oraz sportowe.
Tim Davis powiedział: "Na globalnym rynku jest luka dla treści dla mężczyzn z miejscem na rzeczywistość i rozrywkę."
Start wszystkich trzech nowych marek - BBC Brit, BBC Earth oraz BBC First - przewiduje się na przyszły rok fiskalny, obok uznanych już marek, takich jak BBC AMERICA.
BBC Earth
Wraz z uruchomieniem bloku programowego BBC Earth na BBC AMERICA, Davie ujawnił wspólną ambicję pomiędzy BBC Worldwide i BBC Television jest powołanie do życia BBC Earth na bbc.co.uk oraz bbc.com poprzez nowy dział BBC Earth. To współpraca pomiędzy BBC Natural History Unit oraz BBC Worldwide, dzięki której pokazywanoby popularne show BBC, a także treści BBC Earth przedstawiające światową przyrodę. Badania pokazują, że około 740 mln ludzi na świecie jest zainteresowanych nauką i naturą i że materiały historii naturalnej BBC są postrzegane jako przełomowe i niezrównane w tworzeniu widza, którzy rzeczywiście 'czują się jakby tam byli'. Dostęp byłby wolny od reklam dla użytkowników z Wielkiej Brytanii, i stanąłby obok istniejących już sekcji bbc.com: Travel, Culture, Future, Capital oraz Autos.
BBC First
Davie potwierdził, że BBC First będzie stał na czele nowego portfolio marek BBC Worldwide, i wszystko jest na dobrej drodze, aby zadebiutował w sierpniu w Australii na platformie Foxtel
źródło:
bbc.co.uk
Ciekawe czy BBC Brit oraz BBC First zostaną wprowadzone na rynek europejski, w tym także polski. Dziwne, że dopiero teraz pomyśleli o BBC Earth. Mają tyle materiału, że wystarczyłoby na dobry, a może nawet bardzo dobry międzynarodowy kanał dokumentalny. Szkoda tylko, że ma to być projekt internetowy, ale dobre i to. Ciekawe też jak przebiegają prace nad międzynarodowym BBC iPlayer.