Mocne wejście BBC Brit i BBC Earth w Polsce
W niedzielę, 1 lutego 2015 r. odbyła się światowa premiera dwóch nowych globalnych marek BBC Worldwide - BBC BRIT i BBC EARTH - które w Polsce, jako pierwszym kraju na świecie, zadebiutowały w formie kanałów telewizyjnych. Wyniki oglądalności z pierwszego dnia ich emisji pokazały, że bardzo szybko zdobyły serca polskiej widowni.
BBC BRIT osiągnął pierwszą pozycję, w komercyjnej grupie wiekowej 16 do 49, względem udziałów swoich bezpośrednich konkurentów, BBC EARTH miał największe udziały w oglądalności wśród stacji konkurencyjnych podczas premierowej emisji serii Człowiek i Wszechświat z Brianem Coxem w roli gospodarza (godz. 18:00-19:00) oraz podczas emisji Jak przetrwać megatsunami (godz. 23:10 - 01:00).
Wyniki oglądalności BBC EARTH dowodzą po raz kolejny, że Polska widownia szczególnie docenia przyrodnicze produkcje BBC. Z badania Millward Brown* przeprowadzonego w styczniu tego roku na zlecenie BBC EARTH wynika, że aż 3/4 Polaków uważa telewizję za główne źródło wiedzy o świecie natury, 43% przyznaje nawet, że programy tego typu inspirują ich do wyjścia na zewnątrz i odkrywania tajemnic otaczającego nas świata.
Bardzo cieszy mnie fakt, iż BBC BRIT i BBC EARTH już w dniu swojej premiery odnotowały tak dobre wyniki oglądalności, szczególnie w obliczu wyjątkowo silnej konkurencji tego dnia. Reakcja polskich widzów jest bardzo obiecująca. Jestem przekonany, że zwiastuje dalsze sukcesy obu stacji - komentuje Jacek Koskowski, General Manager & Vice President BBC Worldwide Polska.
[right]
źródło: satkurier.pl[/right]
PR dobry, ale ciekawe jakie dokładnie mieli wyniki i udział w obu grupach.