Grupa Multimedia Polska wkracza na rynek telefonii komórkowej
Multimedia Polska rozpoczynają sprzedaż telefonii komórkowej w modelu MVNO i tym samym uzupełniają dotychczasowe portfolio usług telekomunikacyjnych i telewizyjnych. Operator wprowadza konkurencyjną ofertę obejmującą m.in. jeden abonament i wspólny pakiet minut dla telefonii stacjonarnej i komórkowej.
- Konsekwentnie realizujemy naszą strategię rozbudowy oferty usług telekomunikacyjnych i telewizyjnych. Telefonia komórkowa jest kolejnym produktem, który stanowi doskonałe uzupełnienie naszego portfolio usług. Wcześniej nie decydowałem się na dostarczanie usług mobilnych, z uwagi na mało atrakcyjne propozycje operatorów infrastrukturalnych. Obecnie wynegocjowaliśmy bardzo korzystne warunki umowy z Polkomtelem, toteż usługa ta, generując przyzwoitą marżę, stanie się realną częścią naszego biznesu. Liczymy, że nasza konkurencyjna oferta spotka się z zainteresowaniem zarówno nowych, jak i dotychczasowych klientów. - mówi Andrzej Rogowski, Prezes Zarządu Multimedia Polska.
Innowacyjnym rozwiązaniem oferowanym przez Multimedia Polska jest jeden abonament i wspólny pakiet minut dla telefonii stacjonarnej i komórkowej. Każdy abonent będzie mógł wybrać do 3 kart SIM i wykorzystywać limit połączeń z maksymalnie czterech aparatów (jednego stacjonarnego i trzech komórkowych). Liczba wykorzystywanych kart SIM nie wpłynie na wysokość abonamentu.
Taka integracja to przede wszystkim duża wygoda dla abonentów - wszystkie usługi na jednym rachunku oraz jeden numer do kontaktu z operatorem.
Dla klientów korzystających zarówno z telefonii stacjonarnej jak i komórkowej Multimedia Polska przygotowały dwa plany taryfowe: Mobilny 120 (abonament 29 zł) i Mobilny 300 (abonament 39 zł), w ramach których klient będzie miał do dyspozycji odpowiednio 120 lub 300 minut na połączenia stacjonarne i komórkowe.
Operator przygotował również dwa plany taryfowe obejmujące wyłącznie telefonię komórkową: multiMOBILE Start 40 (abonament 8,99 zł) i multiMOBILE Start 80 (abonament 14,99 zł), w ramach których abonenci otrzymują pakiet odpowiednio 40 oraz 80 minut na połączenia do wszystkich sieci krajowych.
Świadczenie usług telefonii komórkowej przez Multimedia Polska jest możliwe dzięki umowie z Polkomtelem, operatorem sieci Plus, który zapewni Multimediom hurtowy dostęp do sieci mobilnej.
Moim zdaniem telefonie komórkowe w modelu MVNO nie mają dużych szans na rynku. Ich operatorzy prowadzą słabą kampanię reklamową, co wpływa na ilość użytkowników i abonentów, a także zysk. Do historii przeszły już Carrefour Mova (9 kwietnia 2008-30 września 2012), FreeM (21 listopada 2010-30 września 2012), GaduAIR (maj 2009-31 października 2011) czy Mobilking (25 lutego 2008-16 maja 2012), a niedawno także MTV Mobile, które krótko było na rynku (29 marca 2012-11 listopada 2013). Oczywiście w przypadku sieci Multimedia Polska może być inaczej i utrzymają się na rynku.