TVP Rozrywka nie będzie przerywać programów reklamami.
Telewizja Polska zrezygnowała z planu przerywania reklamami programów emitowanych w TVP Rozrywka. Kanał będzie nadawać bloki reklamowe tylko między poszczególnymi pozycjami, czyli tak jak w innych stacjach nadawcy. - Rozważaliśmy ten wariant. Po namyśle nie zdecydowaliśmy się jednak na to rozwiązanie - powiedziała serwisowi wirtualnemedia.pl Joanna Stempień-Rogalińska, rzecznik prasowa TVP. Przyczyn tej decyzji jednak nie podała.
Publiczny nadawca, zgodnie z prawem, nie może przerywać programów reklamami. Skąd więc pomysł z wprowadzeniem przerw w kanale TVP Rozrywka? Z różnej interpretacji przepisów. TVP przyjęła bowiem interpretację ustawy o radiofonii i telewizji zakładającą, że w kanałach koncesjonowanych nie ma przeszkód, aby audycje dzielić reklamami, a zakaz dotyczy jedynie stacji zapisanych w ustawie - TVP1, TVP2, TVP Polonia i programów regionalnych. Według Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT), Telewizja Polska nie może przerywać reklamami audycji i dotyczy to również kanałów koncesjonowanych.
Mimo rezygnacji z pomysłu, TVP nadal stoi na stanowisku, że byłoby to zgodne z prawem.
źródło:satkurier.pl