Moim zdaniem takie rozdawnictwo to zawsze jakaś promocja i zysk dla stacji która to przekazuje swój kontent bezpłatnej stacji telewizyjnej.
Z tego co widzę w prezentacji udział programowy tematyk w stacji ma być następujący:
20% Filmy i seriale
15% Publicystyka (komentarze, dyskusje, talk show)
10% Dokument (produkcje jednostkowe jak i cykle)
10% Rozrywka (kabaret, talk show rozrywkowy, teleturniej, reality show)
1% Informacje (dzienniki, pogoda, przegląd prasy i serwisy specjalistyczne)
1% Sport (w tym transmisje i relacje z zawodów)
1% Edukacja (programy popularno-naukowe, konkursy wiedzowe, nauka języków)
1% Poradniki (z różnych dziedzin)
Wymóg generalny to oczywiście 33% produkcji polskiej i 51% produkcji europejskiej (w tym polskiej) czyli 1200 godzin rocznie.
Co ciekawe na przedstawionej w prezentacji grafice stacja lokuje się mniej więcej w pobliżu Polsatu lokując się w przedziale młodszej widowni obydwóch płci z naciskiem na płeć żeńską
Widzem wyborażonym stacji jest ten który cenni rodzinność, relacje, aspiracje (także te nowoczesne) i aktywność. Są to osoby jednocześnie osadzone z jednej strony w wartościach i tradycjach rodzinnych a także sieciach społecznych a z drugiej idące z postępem społecznym i duchem czasu. Interesującymi dla stacji widzami są te które nie boją się otwierać na świat i nowe doświadczenia także związane z zróżnicowaną konsumpcją mediów.
Oczekiwania widzów to:
- informacja i publicystyka
- interaktywności
- programy typu plotki o gwiazdach
- rozmowy z ciekawymi osobami
- programy podróżnicze
- informacje o stylu życia, modzie, sporcie i biznesie
- informacje o kulturze
Stacja spełni to wszystko i dorzuci jeszcze treści charakterystyczne dla stacji uniwersalnej.
Próg wiekowy to 16-49 z praktycznym poszerzeniem do 59 roku życia zaś oczekiwany próg oglądalności to od 0,6 w pierwszym roku do 1,9 w 2019 roku czyli 16-20% procent rynku. Oznacza to że stacja zakłada sobie stopniowe przeskoczenie wszystkich stacji z TTV włącznie po 3 latach.
Założenia stacji to:
- jednoczesne nadawanie tego samego przekazu w telewizji i internecie
- nazwa marki telewizyjnej będzie pochodną marki głównej
- ścisła współpraca z kluczowymi redakcjami Wirtualnej Polski
Co ciekawe stacja zakłada tworzenie serialu komediowo-obyczajowego, talk show publicystycznego, polskiego reality show na zagranicznym formacie, produkcje eventów muzycznych czyli wypisz - wymaluj Polsat. Stacja zakłada także duży udział produkcji własnej, dynamiczną telewizje reagującą na to co się dzieje, innowacyjne formy interakcji z widzami, współprace marketingową z innymi mediami Wirtualnej Polski.
Szkic ramówki zakłada:
- Magazyny "Dzieje się w Polsce" o 9:00 (publicystyka i gospodarka), 13:00 (lifestyle), 16:00 (the best of z pasm 9 i 13) oraz 18:45 (pasmo główne z serwisem informacyjnym i wywiadem dnia)
- Magazyn reporterski "Interakcja" o 19:15 i 21:30 (z czego ta druga godzina to emisja powtórkowa)
- Magazyn tworzony z Pudelkiem ok. 21:45
- Programy Factual Entertaiment o 19:30
- Pasma serialowe dla różnych tematyk
- Pasma filmowe - na razie przede wszystkim w weekendy.
Jednym zdaniem mogę stwierdzić że zapowiada się naprawdę ciekawa stacja telewizyjna
EDIT (23.09.16):
23-09-2016 19:20 // IP: 176.104.176.93
?Delegata z racji nieaktualności skasowała prezentacje stacji Wirtualnej Polski która to zapisywana będzie nie jako WP1 a WP| .
Start stacji zaplanowano na 2 grudnia.?
EDIT (22.10.16):
Koncesja WP:http://www.krrit....2015-T.doc Stacja ta chyba jest mistrzem w kwestii argumentacji i pomysł ponieważ nimi dosłownie zmiażdzyła konkurencje.?
jestem zawsze