Globalna strategia marki dla kanału FOX na 126 rynkach!
Los Angeles, 21 stycznia 2015 r. - FOX International Channels (FIC) zapowiedziało, że z dniem 9 lutego 2015 roku zamierza objąć jedną strategią pozycjonowania marki i oprawy graficznej wszystkie ze 126 kanałów FOX, które są dystrybuowane poza terytorium Stanów Zjednoczonych. Kampania wspólnego pozycjonowania kanałów Fox jednocześnie na całym świecie zostanie wprowadzona wraz z powrotem "The Walking Dead". FOX, wyłączając Stany Zjednoczone, dociera obecnie do 244 milionów widzów w 126 krajach i jest nadawany w 33 językach, co sprawia, że FOX jest największym kanałem rozrywkowym na świecie.
[center]
[/center]
Nowa strategia FOX odzwierciedla rosnącą potęgę tego kanału na globalnym rynku telewizyjnym, jak również istotną rolę brandingu w coraz bardziej rozdrobnionym świecie. Skala kampanii jest bezprecedensowa ze względu na szeroką dystrybucję FOX na całym świecie, a jednocześnie jest zgodna z rolą FOX jako pioniera w swojej branży. Dzięki agresywnej strategii równoczesnych premier globalnych, która objęła także terytorium USA, światowe notowania kanałów w ramach FOX wzrosły w ostatnim roku o 20%.
Strategia została opracowana na podstawie cyklicznego badania, prowadzonego w 24 krajach poza terytorium Stanów Zjednoczonych, na zlecenie FIC w celu określenia pozycji marki. Według firmy badawczej Phoenix Marketing International, najnowsze wyniki obejmujące Q4 2014 r. wskazują, że FOX nadal pozostaje na 1. miejscu wśród najbardziej rozpoznawalnych i najsilniejszych marek na świecie. FOX uzyskał w badaniu świadomości marki wynik 95 proc., wyprzedzając konkurencję w zakresie ogólnej siły marki. Marka Fox pokonała takie marki, jak Discovery, Disney, Warner Brothers i NBC Universal, a nawet najmłodszych graczy na rynku jak Netflix.
-
FOX jest wyjątkowy dzięki naszej umiejętności oferowania widzom na całym świecie najlepszych programów, zanim inne kanały je udostępnią - powiedział Hernan Lopez, President i CEO FOX International Channels. -
Przewaga, jaką mamy dzięki byciu najszybszym źródłem najlepszych treści, dobrze definiuje markę Fox na każdej platformie, czy to analogowej, czy cyfrowej. Jest to fundament budujący lojalność wśród widzów.
Poza The Walking Dead", wśród największych hitów poza terytorium Stanów Zjednoczonych, znalazły się również "American Horror Story" oraz "The Simpsons". Kolejna z globalnych i jednoczesnych premier FOX nadejdzie w maju tego roku, z thrillerem psychologicznym "Wayward Pines".
Nowa strategia FOX obejmuje także konsolidację wszystkich stron FOX na Facebooku, poza Stanami Zjednoczonymi, tak aby stworzyć jedną globalną społeczność internetową i osiągnąć rekordową liczbę 17 milionów fanów. Taka globalizacja umożliwi każdemu użytkownikowi znajdującemu się na danym rynku lokalnym otrzymywanie zarówno treści tworzonych przez FOX specjalnie dla tego rynku, jak i treści tworzonych globalnie, a także wideo związanych z najbardziej popularnymi światowymi hitami.
Według najświeższych danych konsumenckich widzowie postrzegają FOX jako autentyczną markę, a nie kolejny kanał na ich liście kanałów. Widzowie liczą na nas nie tylko ze względu na jakość naszych treści, ale także na to, że jako pierwsi potrafimy je udostępnić na dowolnym wybranym przez widza urządzeniu - powiedziała Liz Dolan, Chief Marketing Officer, FIC.
Na rynku, na którym wciąż zachodzą zmiany a wybór jest coraz szerszy, taka pozycja Fox sprawia, że jesteśmy gotowi na przyszłość.
[right]
źródło: FOX International Channels[/right]
Bardzo polubiłem FOX-a. Jeden z najlepszych i prawdziwych kanałów serialowych na naszym rynku, a także na innych.
Zaciekawiła mnie bardzo ta nowa oprawa. Po obrazku powyżej można zobaczyć pewnie jej pierwsze elementy. Co do szczegółów, to ciekawe czy umiejscowienie logotypu ekranowego również będzie jednolite, bo w Polsce, Niemczech czy w Wielkiej Brytanii jest ono gdzieś indziej lub w innych rozmiarach. Wersja z Wielkiej Brytanii jest najlepsza, bo mała i prawie niewidoczna dla oka. Do tego jeszcze FOX Comedy, który również moim zdaniem jest ciekawą propozycją na rynku, lepszą od Comedy Central.
Pozostaje czekać do 9 lutego...