Poszedłem drugi raz do punkty sprzedaży i przekonałem pana, aby wymienił mi dekoder, bo nie wiem co jest przyczyną a jeśli jest nią uszkodzony dekoder to nie zamierzam płacić za wizytę, żeby fachowiec powiedział mi, że dekoder jest do wymiany. Zamieniłem HD5000 na mini HD2000 z nową kartą. Problem nie zniknął więc wykluczyłem winę dekodera (parę razy podcinałem końcówkę kabla, ale sygnał złapało raz na kilka godzin, a potem dalej cisza całkowita). Zadzwoniłem po fachowca, który po oględzinach stwierdził, że to wina kabla. Po wymianie kabla sygnał zaczął odbierać. Wszystko było fajnie i OK, ale wczoraj mając troszkę więcej czasu zasiadłem do tv i ku mojemu zaskoczenia na niektórych kanałach widnieje bardzo znajomy komunikat "Brak sygnału. Sprawdź połączenie lub ustawienia dekodera"... Taki komunikat przywitał mnie między innymi na Animal Planet, FOX, TVP Seriale, Zone Reality i kilka innych... bodajże Polonia 1 itp.
Ustawienia anteny na dachu nie były zmieniane (z tego co mi wiadomo), a kanały te na poprzedniej karcie i dekoderze zanim nastąpił problem działały prawidłowo, czego może to być przyczyna ? Może trzeba pogrzebać w ustawieniach nowego dekodera ? Bo na tych kanałach, których nie ma w abonamencie widnieje "Brak kanału w Twoim abonamencie" czy coś w ten deseń, a na tych które są jak np. FOX czy Animal planet "Brak sygnału. Sprawdź połączenie lub ustawienia dekodera"... Dzięki z góry za wszelką pomoc.